Åpningsturnering 12. mai

Av: Susan Brown  |  Publisert: 14. mai 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Vellykket åpningsturnering i strålende vær på en flott bane!

Da påmeldingsfristen utløp onsdag 8. mai var det 136 spillere som ønsket å delta, mens det maks var plass til 120 spillere. 16 uheldige spillere endte dermed på venteliste, men av disse kom faktisk hele 11 stykker med.

Turneringenskomiteen ved Tanya, gjorde en formidabel jobb i dagene før turneringen, med alle henvendelser ifbm utskifting av spillere. De aller fleste har legitime grunner for avmeldinger, mens noen få er mer tvilsomme.

Komiteen sendte ut informasjon hvor man bl.a. nevner at reserver vil bli satt inn hvis man ikke har meldt seg i klubbhuset i rimelig tid. Dessverre er det alltid noen som ikke leser denne informasjonen, og det resulterte i at en, som hadde gått rett til tee uten å melde seg, måtte reiste hjem uten å få spilt.  Siden dette er en lagturnering, er det selvsagt best at laget består av 4 spillere, og det klarte vi heldigvis i år også.

Det var satt opp forskjellige hull-konkurranser med Haga-kopp og greenfee-billetter, som følgende vant:
Blå 1: Nærmest linjen: Berit Høyem med 10 cm
Blå 2: Nærmest flagget: Iver Lindman med 1,31 m
Blå 7: Nærmest flagget: Per Anton Jenssen med 1,92 m
Gul 4: Nærmest flagget: Christian Gamborg med 2 m
Gul 5: Lengste drive/damer: Marianne Mancini
Gul 5: Lengste drive/herrer: Morten Wold
Gul 6: Nærmest flagget: Eirik Hagen med 2,21 m

Mye gode score, men spesielt et lag utmerket seg og laget vant med -17, som er 3 slag bedre enn laget på andreplass. Vinnerlaget bestod av: Eirik Dysthe, Arnt Stensen, Greger Wulfsberg og Knut-Inge Grøset.
Vi gratulerer!

Se øvrige resultater i Golfbox.

Takk til alle blide og positive medlemmer som stilte til start.

Tusen takk til banemannskapet med James i spissen for en veldig flotte baneforhold, og ikke minst til turneringskomiteen ved Tanya, Eva og Grete for et veldig godt gjennomført arrangement.