LUKK SE SISTE NYHETER

Avtalen med Toppgolf

Av: Erik Solberg  |  Publisert: 5. mai 2024  |  Siste nyheter  |  Arkiv

Haga og Toppgolf har i dag signert leieavtalen som omfatter driving rangen, simulatorsenteret, Nordhaug golfklubb og golfbane, med mer.

Signert avtale med Toppgolf
Haga Golf AS har i dag signert leieavtalen med Toppgolf AS. Avtalen omfatter driving range, Nordhaug korthullsbane og golfklubb, 1.etasje med simulatorer, kafeteria, proshop, innendørs range, treningslokale i 2. etasje samt parkeringsplasser. Den har økonomisk virkning fra 1. januar 2024 og en varighet på 10 år med opsjon på forlengelse for ytterligere 10 + 7 år fram til 2050.
Vi forventer at avtalen gir Haga et positivt resultatbidrag både 2024 og årene framover.

Drift, teknologi og trening
Haga vil i første omgang drive virksomheten vi overtar med samme teknologi på både rangen (Toptracer) og simulatorsenteret (Full Swing). Vi legger opp til en bærekraftig utvikling hvor eventuelle fornyelser eller utskiftninger kan finansieres over driften.

Haga, under ledelse av banesjef James Bentley, vil vedlikeholde korthullsbanen på Nordhaug, mens Nordhaug Golfklubb administreres av klubbens styre samt Carina Gudbrandsrud, klubbens daglige leder.
All medlemstrening, kurs og organisert juniortrening for både Haga Golfklubb og Nordhaug Golfklubb vil skje i regi av Ace Golf, med Tom Hestø som Head Pro.

Integrasjon, utvikling og økonomi
For Haga er det spesielt viktig å lykkes med integrasjonen og sikre de synergieffekter vi har av felles drift, samt de øvrige inntektsmulighetene som overtagelsen gir. Vi ønsker å skape et helhetlig tilbud til våre medlemmer med høy kvalitet, bedre treningsmuligheter gjennom hele året, samt å styrke vår økonomi slik at vi kan utvikle hele anlegget best mulig på lang sikt.
Vi kommer til å bruke 2024 på å bli kjent med driften av anlegget og legge planer for utvikling og drift for årene framover.

Administrasjonen og styret i Haga Golf AS ønsker dere alle en flott golfsesong!